zaterdag 3 december 2011

EINDELIJK IN BANGKOK.

Op 30 november 's middags door Atze en Marianne met de camper naar Oss gebracht. Heel hartelijk bedankt lieve vrienden. Om drie minuten over drie vertrokken. Omdat er een stroomstoring in Utrecht was, hetgeen anderhalf uur vertraging zou opleveren, was er een goed alternatief. Met de gewone trein naar Breda en dan overstappen op de Thalis die rechtstreeks over Rotterdam naar Schiphol ging. Om 17.00 uur kwamen we daar aan zonder enige vertraging. DANK JE NS.
Bij de uitgang naar de A9 stond de shuttle bus te wachten. Dat was wel even wennen met die grote koffers. Wat een gewicht zeg. Om half zes stonden we in onze kamer in het Ibishotel. Kost wel ongeveer 90 euro, zonder ontbijt. Maar ja......wie het breed heeft............De volgende dag 1 december, na een onrustige nacht, met de shuttlebus naar vliegveld. Om elf uur moesten we inchecken, balie 29 van China Airlines. Bij gate E26 konden we om 13.00 uur terecht. Paspoort en ticketcontrole en daarna een handbagage en bodycheck. Je  moet je bijna helemaal uitpellen en dan door een radarpoortje. Klokslag 14.00 uur stegen we op. Onze plaatsen B38 en 39 bevonden zich in een rijtje van drie aan bakboordzijde. Aan de linkerzijde naast mijn lieve vrouw een klein fragile dametje uit Noorwegen. Haar ouders  kwamen uit Vietnam en zij was in Noorwegen geboren. Nu was ze op weg naar Saigon voor een korte vakantie. Het klikte meteen tussen ons. Volgens mij beschouwde ze Maukie tot haar beste viendin. Als Mauke moeite had met het openen van iets dan deed zij dat of ze ruilde met haar geopende spullen. Schattig he. In het vliegtuig mag je de laptop gebruiken, maar er is geen internet. We vonden de vlucht lang duren.......10 uur. Slapen ging bijna niet door het helse kabaal dat gedurende de  hele vlucht aanwezig was. Tijdens de landing in Bangkok om half zeven in de ochtend, glipte de zon door het kleine venster naar binnen. Op een groot tv-scherm werden voortdurend de landingsgegevens vermeld. Korte tijd daarna rolde de plain over de baan. Precies 7 uur stonden we voor de incheckbalie om een visum voor 30 dagen in het paspoort te krijgen. Met de taxi hebben we ons naar Bangkok laten brengen. Op het vliegveld werden we door allerlei figuren aangeklampt die ons wel met van alles wilden helpen. Zijn we niet helemaal op in gegaan. De taxi met meter zette ons om elf uur bij het guesthouse Siam I af. Een kwartier daarna zaten we in kamer 215. Een keurige nette ruimte met dubbel bed en een gemeenschappelijke bad- en wchoek. Alles even proper en dat voor 350 Baht per nacht. Zes dagen hebben we besproken. Direct zijn we gaan pitten. Hadden we ook nodig. 's Middags hebben we de omgeving verkend. Bij een tentje waar je wifi had hebben we heerlijk gezeten en genoten van die heel andere cultuur. In de avond zijn we Thais gaan eten......heerlijk. Daarna op een aantal terrasjes thee gedronken en om negen uur lagen we plat. Redelijk geslapen. Vandaag  3 december om half negen eruit. We hebben getracht een bezoek te brengen aan het grote winkelcentrum MBK-center, maar we waren niet goed uitgerust
en hebben eerst nog een dut gedaan om daarna de buurt in te trekken en te belanden op het terras van de GECKO BAR, waar we de lunch gebruikten, dit verslag maakten en lekker luierden onder het genot van diverse drinks. Tot morgen.