maandag 6 februari 2012

Net geland........
Zonsopgang op Schiphol
Bijna aan de gate.
Ja hoor, na een goede vlucht met China Airlines en een uitstekende verzorging weer op Nederlandse bodem. Bijna 2 maanden in Thailand.......het was zalig.......We hebben nog nooit zo' n prachtige en afwisselende reis gemaakt.THAILAND WE LOVE YOU. Overdreven....nee.......het land en de mensen die er wonen zijn vriendelijk en belangstellend . Altijd een warme glimlach, bereid om je te helpen en vaak zonder commerciele bijbedoelingen. Je voelt je direct thuis in Thailand. Je moet je natuurlijk wel aanpassen maar dat is normaal, vinden wij. Moeten we in Duitsland of  Frankrijk ook. Bij het verlaten van het toestel werden we hartelijk vaarwel gezegd door de verzorgende crew. En daar gingen we , de gate door , het platform op. Langs de taxfree-shops zo naar de marechaussee, waar onze paspoorten nauwkeurig werden gecontroleerd. Vandaar moesten we onze weg zien te vinden naar de terminal waar de koffers van de lopende band zouden komen.
Op de lopende band gaat het sneller.
Gate E 7 en dan verder!!!
Het wijst zich vanzelf........
Om de terminal waar de koffers zouden komen te bereiken, moest een knap eind gelopen worden. Na 10 uur op je kont te hebben gezeten, was dit wel even wennen, maar we hadden tijd genoeg. We hebben nooit geweten dat het vliegveld zulke grote afmetingen heeft. Nou zijn we ook niet van die vliegers die een paar keer per jaar moeten. Normaal vullen we onze reizen anders in. Om enig idee te krijgen hoe moet je eens kijken op: www.campervrij2.nl
Tijdens het kofferavontuur zijn  we de volgende leuke zaken tegen gekomen....kijk maar even mee......

Kom nou Kiekje !!!
Gate 15 tot 23 We zijn op de goede weg.

De gang waar we nu doorgaan was heel verrassend. Het was alsof we door een grote dierentuin liepen, reptielen en diverse andere enge beesten kruisten onze weg.
Deze kikker stond op het het punt ons te bespringen.....griezelig hoor, je waande je in het amazonegebied met alle gevaren van dien.
OOOOOOOOOO......ARTIS ........DE DIERENTUIN.!
Nog even doorlopen, linksaf.....rechtsaf en toen waren we er. Van verre zagen we al diverse koffers op de band rollen. De onze helaas nog niet. Nog even geduld hebben.
Gate 17 eindelijk...........
Nog niet onze koffers...nog even.......
Na 10 uur vliegen doe je wel een jasje uit.........
Nog niet..............
De eerste is van de band af.....waar blijft de tweede !!
DAAAAAAAAR....IN DE VERTE.....WE ZIEN HEM !!
HEBBESSSSSS !!!
We hebben de koffers, de spanbanden zitten er nog om. Voor een appel en een ei (bahts) hebben we ze in Bangkok gekocht. Lekkere heldere kleurtjes, dan zijn de koffers van verre herkenbaar. Op ons gemakkie hebben we ze geopend om onze dikkere jasjes eruit te halen. Die zullen we na het hete Bangkok van gisteren zeker nodig hebben. Ja we gingen weg met 35 graden en nu is het op Schiphol 6 graden. Negenentwintig graden verschil gaan niet in je kouwe kleren zitten....toch.
Na de broodnodige sanitaire stop, zijn we naar de uitgang van het vliegveld gelopen. Nog even door de douane en we liepen zo naar het station toe. Bij de info-balie hebben we even gevraagd waar we treinkaartjes konden kopen. Je kunt dat op twee manieren doen. Via een grote gele automaat, wat wij maar niks vinden, of gewoon op de ouderwetse manier aan het loket. Omdat wij gerekend worden tot ouderwetse oudjes, wat wij beslist niet zijn, hebben we toch maar van het loket gebruikt gemaakt. Jepie wat een drukte daar.
De info balie.
Aan het loket kaartjes kopen.
Op het perron, de trein komt zo!
Dat gaat naar Den Bosch toe zoete lieve gerritje, dat gaat naar Den Bosch toe, zoete lieve meid.
Kennen jullie dat liedje?
Nederland......wat ben je toch mooi !!!
THUIS.....THUIS....THUIS.

Een weekje zijn we nu thuis, dat was wel even wennen na die schitterende reis naar het land dat onze harten heeft gestolen.......... THAILAND. Uit ons blog moet beslist naar voren komen, hoe we ons gevoeld hebben in het land van de glimlach. Alles wat we gedaan hebben en wat we beleefden was zeer de moeite waard. Dit was dan ook een van de mooiste reizen die we tot nu toe gemaakt hebben. We weten het zeker.....we gaan terug.....nog dit jaar......om nog meer van het land op te snuiven, te voelen, te beleven. TOT ZIENS IN THAILAND. Het is ons in de winter te koud in Nederland...........

Sneeuw op zondag 5 februari 2012 in UDEN.

Dinsdag 14 februari 2012
De sneeuw is weg.....gelukkig.......de kou ook........nog beter.......11 steden-tocht gaat niet door......jammer. We beginnen al aardig in ons normale ritme te komen en spelen met de gedachte om nu de camper weer thuis staat snel naar Spanje te vertrekken. We wachten nog even omdat we van vrienden een mail kregen dat het daar ook maar 12 graden is en 's nachts 2. Daar gaan we natuurlijk niet voor.
Dit kan beslist niet in Spanje bij 12 graden.
 Hier ga je niet voor!
Blauwe lucht, zon, 20 graden......daar ga je voor!
Op de terugweg uit Spanje...ergens in Frankrijk.....hier gaan we voor!

1. Henk en Mauke,
    genoten van jullie verslag en met name dat over Chiang Mai. Wij gaan in november weer lekker 4 weken die kant op. Ik heb nog wel een kleine tip voor jullie als je weer in Chiang Mai bent, bezoek dan eens de dierentuin met zijn Panda's. Heel mooi.
    Groetjes van een geboren Udenaar die nu in Noord-Holland woont.